július 29

Mi az a támasz? 3. rész – Medenceizmok

0  comments

A TÁMASZRÓL  szóló cikksorozat harmadik, befejező része következik, az elsőt itt találod: Mi az a támasz? 1. rész, a másodikat pedig itt: Mi az a támasz? 2. rész kilégzés

Most nem utalok hosszasan az első két cikkre, elég, ha rákattintasz a linkekre, és el tudod olvasni. Arra szeretnék most koncentrálni veled, hogy hogyan használjuk pontosan ezeket a medence izmokat, milyen érzés, amikor beaktiválod őket a teljes énekesi támasz, és a kifejező énekhang érdekében?

A HANGDALA ÉNEKTANFOLYAM – NEM CSAK BÁTRAKNAK! eléggé meggyőzően be tudjuk mutatni, hogy amint érzelemmel, szenvedéllyel adsz hangot, azonnal elkerülhetetlenül beaktiválod a

  • gátizmot a
  • medenceizmokkal
  • az alhasi izmokkal
  • a törzs izmaival együtt

és ezek együttesen TÁMASZT nyújtanak a rekeszizomnak, finoman, kontrolláltan emelik, így egy teljes, kifejező és hatásos énekesi légzést nyújtanak. De én tovább megyek, és azt mondom, hogy amint ez a finom belső emelés bekövetkezik a gát területen, azonnal a TELJES TARTÁSOD IS KIEMELKEDIK, és a borda is automatikusan kitágul. Ez is ugyanis egy milliárd éves reflex, magától megtörténik, amint a megfelelő érzelmi állapotba hozod magad.

Próbáld ki! Állj fel, és ernyeszd el a gát területet. Ilyenkor természetes módon a törzs, és a bordakosár is ernyedt állapotba fog helyezkedni, a teljes gerincoszloppal együtt.

Most finoman „szívd fel” belülről a gátat, a medence izmokat (mondom, nem vagyok egy anatómia professzor, lehet, hogy valamit nem mondok tudományosan, de attól még nagyon is jól meg tudod érezni, csinálni a dolgot). Mi történik?

Azonnal egy nem feszült „készültségi állapot” fog létrejönni a testedben, a tartásod a helyére kerül, és vele együtt a bordakosár is kitágul, készültségi állapotba kerül. A gerinced is kiemelkedik, ha alulról megtámasztod a tested (látod, a TÁMASZRÓL BESZÉLÜNK, de most végre érthető módon) a gáttól a fejed búbjáig egy szép felfele emelkedő tartás alakul ki, olyan leszel, mint egy táncos. Ez olyan, mintha „lóra kapnál”, de most te magad vagy a ló. Hopp! Már fent is vagy. Mindez egyáltalán nem görcsös, hanem oldott, mozgásra képes, nincs lerögzítve. Ezért alkalmas ez a művészi munkára, mozgások kivitelezésére.

Amint legalulról „megtámasztod” a tested, minden a helyére kerül, mintegy magától, és minden ideális helyzetbe kerül. Most ha ezt jól csináltad, és tényleg a belső, medence izmokat használtad, akkor a farizmaid nincsenek megfeszítve, ezt ki is próbálhatod, rázogasd meg a farizmaidat a kezeddel, és ha lazán lengenek, miközben ezt a gát felszívó mozdulatot végzed, akkor jól csináltad a dolgot.

Ez azért fontos, mert a farizmok nem belső izmok, hanem vázizmok, azaz a csontváz mozgatására vannak kitalálva. A medence izmokat akkor is tudod emelni, készültségbe hozni, ha a farizmok nincsenek megfeszítve, márpedig ez hasznos, mert a farizmok megfeszítése hosszan meg fogja feszíteni a combizmokat is, és a hátizmok egy részét is, ami feszült, görcsös és fárasztó tud lenni egy idő után (elég hamar, próbáld ki).

A medence izmokat így valósággal edzeni tudod az énekléssel, és így egy csapásra sok hasznos dologhoz jutsz hozzá:

  • Csodás énekhang érzelmi mélységgel
  • Teljes énekesi támasz
  • Nagyon jó tartás görcsösség nélkül
  • Nem lesz hátfájásod, mert alulról elegendő mértékben meg lesz támasztva a tested
  • Ez még tantrikusan is fejleszt, sok egyéb, gyönyörű képességet fogsz felfedezni magadban
  • Segíti az életfontosságú belső szervek működését is
  • Persze a vérkeringésed is javul az altestedben, ami nem árt, mivel a legtöbb embernél ez a rész szomorúan alulfejlett, ami sok kellemes, vagy egészséges dologtól tudja megfosztani őket, amiért kár…

Még hosszan sorolhatnám, azt hiszem, már így is meggyőztelek, hogy ez a természetes mozdulat egyszerűen az egész lényedet egy magasabb szintre helyezi, az énekhangoddal és a légzéseddel együtt.

És mindez olyan természetes, ősi reflexeken alapszik, és már születésed első percétől a rendelkezésedre állt, legfeljebb elfelejtetted. Nem az a baj, hogy keveset tudsz, hanem az a baj, hogy túl sok fölösleges dolgot tanultál meg. Néha a kevesebb sokkal több, mint a túl sok, vagy a fölösleges tudás. Egy szobrot is úgy készítenek, hogy a fölösleges követ eltávolítják a kész szoborról…

HANGDALA ÉNEKTANFOLYAM – NEM CSAK BÁTRAKNAK!

Hát legyünk a magunk hang szobrászai, távolítsuk el a fölösleget, hogy az eredeti zsenialitás megnyilatkozzon benned. Amit már születésedkor megkaptál, legfeljebb azóta elfelejtetted, mert sok fölösleges dolgot tanultál meg, ami néha a természet ellen dolgozik. A HANGDALA ÉNEKTANFOLYAM – NEM CSAK BÁTRAKNAK! ezeket könnyű szerrel el fogjuk távolítani.

Most már nincs más hátra, mint elkezdeni (vagy folytatni) HangDala énektanulmányaidat!


Tags

énekesi támasz, énektanulás, gyakorlás, hasi légzés, kifezejő éneklés, légzés, medence izmok, támasz, teljes légzés, természetesség, testtudatosság


You may also like

Beszélgetünk egy jót?

Beszélgetünk egy jót?
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Kapcsolatfelvétel

Név*
Email*
Telefonszám
Üzeneted
0 of 350
>