fbpx

Éneklés és a kétpólusú Univerzum

Szerző: | febr 8, 2019 | Énektanulás | 0 hozzászólás

Egy fontos koncepciót szeretnék már rég megbeszélni veled, aminek VAN következménye az éneklésre, vagy az élet más területeire nézve. Ez pedig az, hogy ez az Univerzum két pólusú.

Mit értünk ez alatt? Például azt, hogy energia csak úgy keletkezik, ha van két pólus. Ha van például egy akkumulátornak pozitív és negatív vége, akkor közöttük áramkör létesíthető, mivel az elektromosság polarizáltan van jelen, más szóval különbség van a két pólus között. A negatív póluson elektron többletet, a pozitív póluson elektron hiányt találunk, és ahol a több elektron van, onnét szívesen folyik át oda, ahol kevesebb van. Az áramlás mindig a többlet irányából a hiány felé halad.

Ez kiegyenlítődést hoz létre: az elektronok mennyisége kiegyenlítődik a két pólus között, a polarizáció megszűnik, a két pólus semlegesítődik, és az akkumulátor nem ad több áramot. Erre mondjuk azt, hogy lemerült az akku. Ha most viszont újratöltjük az akkut, megint létrejön a polarizáció, a negatív oldalon kialakul az elektron többlet, a pozitív oldalon pedig az elektron hiány, az akku pedig tele van energiával.

Az elektromosság működése egy eléggé egyszerű példa, de a két pólusú Univerzum az élet más, szellemibb területein is megfigyelhető. Beszélünk Yinről és Yangról (ahol a Yang a sugárzó, a Yin pedig a befogadó oldal, ami felé a Yang többletenergiája folyik), Nőről és Férfiról, Anyagról és Szellemről, "Jóról" és "Rosszról", sötétről és világosról, és a hasonló példákat még vég nélkül folytathatnánk.

Persze az energia megteremtéséhez nem elég a két pólus jelenléte. Kell hozzá egy harmadik dolog is, ami közeget ad a két pólus működéséhez. E közeg nélkül nem alakulna ki feszültség a két pólus között, ami aztán szeretne kiegyenlítődni. A Közeg az, ami egyben el is választja a két pólust, de össze is köti őket.

A szétválasztás által tud kialakulni a különbség a két oldal között. Ha egybeesnének, akkor egyszerűen kiegyenlítődnének, és semlegessé válnának. Kell némi távolság, némi köz, mert ez tudja fenntartani az energiát. Ha például rövidre zárod az akku két pólusát, kiegyenlítődik az akku, és akár tönkre is mehet.

Ugyanakkor ha túlságosan lazává válik a kapcsolat a két oldal között, ez is közömbösséget, semlegességet hoz létre, ami egyet jelent azzal, hogy  megszűnik közöttük az energiatermelés, az energia áramlás. Egy példa lehetne erre két mágnes, amiket ha túlságosan eltávolítunk egymástól, megszűnik közöttük a kölcsönhatás. Egy bizonyos távolságból már se nem taszítják, se nem vonzzák egymást.

A közeg az, ahol valami használható dolog lesz a kiegyenlítődésből. Példa lehet erre a villanykörte, aminek az ellenállása egyszerre jelent szétválasztást, de összeköttetést is. A két pólus között kialakuló áram a villanykörte ellenállásán megy keresztül, azt felhevíti, és így fény keletkezik (meg hő). Egy rádió készülék áramköre is közeg, az ellenállások, kondenzátorok, tranzisztorok akadálypályáján keresztül bukdácsolva az elektronok hallhatóvá teszik a rádió adást.

A két pólusú Univerzum és az Éneklés

Az éneklésben, énektanulásban sokféle módon megfigyelhetjük a polarizáció fontosságát. Példák:

  • Nincs fent lent nélkül. A magassághoz kell a mélység, és fordítva. Ha felfele mész hangban, a testedben menj még lejjebb...
  • A képzeletedben felhalmozódó többletenergia szeretne a tested közegén keresztülhaladva muzsikává válni, és a koncertterem közegén áthaladva eljutni a hallgatókhoz. A muzsika most az ő képzeletüket tölti fel energiával, energiadús belső képekkel és állapotokkal.
  • A hangunk energiájához mi is tudatosan használjuk testünkben a kinetikus ellenállásokat. Erről a HANGDALA ÉNEKTANFOLYAM – NEM CSAK BÁTRAKNAK! fogsz rengeteget tanulni, nem csak elméletben, hanem még inkább a gyakorlatban!
  • Az énektanuláshoz is szükség lehet a másik pólusra, a tanárra, az Ének Stúdiós társakra, akiknek énekelsz, akiktől visszajelzést is kapsz, mert visszajelzés nélkül valószínűleg nem fejlődhetsz olyan gyorsan és biztosan, mint visszajelzéssel.

A HangDala Magánének foglalkozásain megfigyeltük, hogy amint egy KÖZEGBE helyeztük a dalt, azaz az énekest elhelyezzük egy térben, és viszonylatba kerül más szereplőkkel, úgy az énekelt dal értelme, ereje azonnal megtöbbszöröződik, sőt, meghatványozódik! Ez tisztára mágikus dolog, de amikor átéljük, érezzük, hogy nagyon sok energia tölti el a testünket, gerincünket (ami amúgy olyan, mint egy antenna...).

A Magánórákon is létre lehet hozni ezt az energia állapotot, de ott a képzeletünket kell arra használni, hogy a másik felet magunkban megjelenítsük, és NEKI ÉNEKELJÜK a dalt. Így is azonnal létrejön az energiatöbblet!

Persze az Ének Stúdió csoportos foglalkozásain ez sokkal könnyebben létrehozható, mert a másik fél ott van előtted, és neki énekelsz. Amint egy történet és egy viszonyulási rendszer alakul ki az énekesek között (a színpad közegében), azonnal nagyon sokrétű energiák és jelentéstartalmak alakulnak ki, amik valósággal felturbózzák a lelki-szellemi energiákat.

Amint ezt játsszuk, rögtön elszáll minden unalom, ami esetleg akkor keletkezhet, ha vég nélkül csak úgy szólóban ismételgetünk egy dalt. Az egész folyamat olyan izgalmassá válik, hogy nem is tudunk betelni vele, újra meg újra végigjátsszuk a kialakult zenés jelenetet, és az minden alkalommal csak még izgalmasabbá válik. Kifakulás helyett egyre színesebb lesz. Megunhatatlan!

Ja, és mondanom sem kell, hogy így teljesen spontán módon tanulod használni a testedben az "énektechnikát" is, mivel valójában nincs is olyan, hogy "énektechnika", hanem csak olyan dolgok léteznek, mint közlés, szándékok, és a belőlük fakadó feszültségek, érzelmek, amik ÉLETET hoznak létre. Ha eleve úgy éneklünk, hogy a dalunk nem csak hangok egymásutánja, hanem élettel teli jelenet, akkor a jó "technika" szinte garantált.

Mert hogy a "jó technika" nem más, mint valósan elmesélt, megjelenített történeted. A történet pedig mindig több szereplős. (Még a magányos történet is több szereplős...)

A tested tudni fogja, hogy mit hogyan csináljon, ha a megfelelő történetet mondod el a megfelelő embereknek a hangoddal, arcoddal, mozgásoddal.

Azt is fel szoktuk fedezni, hogy a dalok valójában tudat alatti témaválasztások, azaz a dalodon keresztül (amit te választasz az HangDala Magánének) valami fontosat dolgozol fel, olyat, ami az életedben épp jelen van. És ehhez nem csak egy dalt kapsz, hanem zongorakíséretet, énekmestert, színházi rendezőt, és társakat is, akikkel együtt jeleníted meg a benned lezajló drámát. Ez a dráma pedig nem más, mint az életed.

Ez a játék gyógyító! Szó szerint! Minden alkalommal mindannyian gyógyulunk az HangDala Magánének foglalkozásokon. Meg a Magánének órákon is. És a HANGDALA ÉNEKTANFOLYAM – NEM CSAK BÁTRAKNAK! is.

Mondtam már, hogy a zene HIDAT ÉPÍT lélek, és lélek között? Látod ebben a képben is a két pólusú Univerzum működését?

Szeretettel várlak! A Zene legyen Veled! ❤️

Fekete-Kiss Sándor
A HangDala énekmestere

Most már nincs más hátra, mint elkezdeni (vagy folytatni) HangDala énektanulmányaidat!

0 hozzászólás

Szólj hozzá!

s2Member®

Pin It on Pinterest